Jornada de recerca 2024 del departament de Física de l'IEC

El divendres 2 de febrer va tenir lloc la Jornada de Recerca del Departament de Física a l'Institut d'Estudis Catalans (IEC)

El sotsdirector del departament de Física Enric Álvarez ha conduït la jornada i ha presentat els cinc ponents. Hi va haver quatre xerrades d'investigadors del Departament de Física en diferents estats de la seva carrera investigadora. La conferència convidada va anar a càrrec de Cristian Svetina (IMDEA Nanociència Madrid) amb el títol “Novel wave-mixing schemes at X-ray Free Electron Lasers”.

Durant la jornada, es van lliurar premis de recerca a les millors tesis doctorals que s'estan desenvolupant actualment al departament. Cada estudiant va exposar la seva recerca durant tres minuts davant tots els membres del departament presents a la conferència. El guanyador del primer i segon preu van ser respectivament David March (tutelat per Romualdo Pastor.Satorras) amb el cartell titulat: “Honeybee like collective decision making in a kilobot swarm” i Pol Benítez (tutelat per Claudio Cazorla) amb el cartell: “ Estudi computacional dels primers principis de materials antiperovskita de calcohalur altament anharmònics per a aplicacions energètiques".

o_n